11 Ekim 2008 Cumartesi

Kriz Türkiye için Büyük bir Fırsat

10-19 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek 12. Uluslararası Otomobil Fuarı`nın tanıtım toplantısında İhlas Haber Ajansı`nın (İHA) sorularını yanıtlayan ODD Başkanı İbrahim Aybar, dünyayı etkisi altına alan bu dalgalanmanın, Avrupa`da ilk sekiz ayda otomotiv pazarının yüzde 16 oranında bir küçülmesine neden olduğunu ve etkinin önümüzdeki aylarda da devam edeceğini söyledi.

Krizin Türk otomotiv pazarında herhangi küçülmeye neden olmadığını belirten Aybar, "Bunu aslında bir fırsat olarak değerlendirmek lazım. Türkiye`de kişi başı otomobil sahiplenme oranına bakarsak bin kişiye 90 otomobil düşüyor. Türkiye`nin otomotiv üretim üssü olarak dünyada konumunu güçlendireceğini düşünüyorum; bu yüzden yapılacak çok iş var" dedi.

Türkiye`de üretilen markaların kriz ortamından uzak kalabilecek pazarlara hitap ettiğini olduğunu ifade eden Aybar, "Biz gelişmekte olan, bu ürünlere ihtiyaç olan pazarlara mal gönderiyoruz. O bakımdan bizim ülkemizde üretim gücünün, ihracatın etkilenmesinin, Avrupa`daki gibi olacağını düşünmüyorum" şeklinde konuştu.

ODD Başkanı İbrahim Aybar sözlerini şöyle sürdürdü: "Ayrıca başka bir şeyi yapabilsek, iç pazarı canlı tutabilirsek yaşanan olumsuz gelişmeleri lehimize çevirebiliriz. Çünkü diğer yabancı üreticilerin Türkiye`ye gelmelerinin en büyük nedeni de iç pazarın canlı olması. Bugün Rusya`ya baktığımızda, iç pazarın canlılığı bütün üreticileri oraya götürüyor. Şimdi Türkiye de bu fırsatı yakaladı diye düşünüyorum. İç pazarı canlı tutarsak, gerekli önlemleri alabilirsek dışarıda düşen talepten etkilenen üreticiyi Türkiye`ye çekebiliriz ve önümüzdeki ayları daha iyi geçiririz" dedi.

kaynak : http://www.sektorburada.com/haberdetay/362/kriz.turk.otomotiv.sektoru.icin.firsat

Hiç yorum yok: